fbpx

Een tijdje geleden werd ik geïnterviewd door Dennis van Studio Meastro.


Deze kun je hier beluisteren


Onderwerpen, tips, tricks en strategieën die we bespreken zijn; (Ja, het zijn aardig wat puntjes)

  • Wie ik ben en op welke manier ik mijn bedrijven heb opgezet
  • Welke werkzaamheden heeft heb ik tijdens het starten zelf gedaan en welke niet
  • Wat is moment geweest dat ik taken ging uitbesteden aan personeel en zzp’ers
  • Wat mijn groeistrategie is geweest in mijn eerste bedrijf
  • De weerstand waar veel ondernemers tegen aanlopen als ze (willen) groeien
  • Waardeloze zaken die veel ondernemers uitvoeren
  • Tegen ‘welk uitbesteed ding’ ik zelf ervaar
  • Wat is het moment bij veel ondernemers dat ze voelen dat het eigenlijk anders moet en ze kiezen om te gaan uitbesteden
  • Hoe ik samenwerk met stagiaires en hoe word je interessant voor ze als stagebedrijf?
  • Hoe ik talentvolle stagiaires een baan aanbied in mijn bedrijf
  • Waar bestaat een goed werkproces volgens mij uit
  • Waarom een werkproces volgens mijn inzicht SMART moet zijn
  • Hoe ga je met kinderziektes om in de werkprocessen en in de communicatie
  • Waarom zijn werkprocessen zo belangrijk als je wilt groeien
  • Waarom ik dit in mijn eerste bedrijf ook al deed en hoe ik medewerkers gretig hield in mijn organisatie
  • Een veelgemaakte fout van veel organisaties die werken met parttime medewerkers
  • Wat waren de succesfactoren die zorgen voor jaarlijkse groei
  • Hoe je binding krijgt met organisaties en andere ondernemers
  • Waarom je lid moet worden van een ondernemersnetwerk
  • Hoe je autoriteit krijgt binnen een bepaalde organisatie en je dit voor jezelf kan laten werken
  • Waarom geografische ontwikkelingen zo belangrijk zijn voor lokale ondernemers én een praktijk voorbeeld dat mij elke maand terugkerende omzet bracht
  • 1 simpele strategie die ervoor zorgt dat je lokaal precies weet wat er gaat gebeuren en je nog geen € 300 per jaar hoeft te kosten en je net zoals mij heel veel geld kan verdienen
  • Welke strategie ik gebruik om bij potentiële klanten binnenkomt
  • Waarom jij je pro actieve houding en acties moet aanpassen bij acquisitie bij sommige mensen
  • Hoe je ‘het niet reageren van potentiële klanten’ in je voordeel laat werken
  • Welke andere salestechnieken ik gebruik om klanten te werven
  • Wat mijn belangrijkste doel is als ik ‘koud’ bel naar potentiële klanten
  • Weerstand die ik had bij het koud bellen
  • Hoe je ‘haakjes’ ontdekt om die ervoor zorgen dat ‘koud bellen’ snel ‘warm bellen’ gaat worden
  • Praktische voorbeelden van deze ‘haakjes’ die elke pre startende ondernemer en reeds gestarte ondernemer vandaag nog kan gebruiken
  • Waarom een onderzoek doen toegevoegde waarde heeft en klanten oplevert
  • Waarom je geen marketingbedrijf bent maar juist een mediabedrijf als je wilt groeien
  • De meest belangrijke reden waarom ik mijn bedrijven heb verkocht
  • Welke drie type ondernemers er zijn en welk type ik ben😉
  • Hoe de kopers van mijn bedrijven mij leerde kennen
  • Hoe ik mijn ervaringen van het opzetten en laten groeien van bedrijven gebruikt om ondernemers te coachen
  • Onderwerpen waar ik mijn kennis en ervaring voor gebruik in de coaching
  • De grootste problemen die ik zie bij heel veel ondernemers
  • Welke 6 pijlers ik in mijn coaching gebruik en hoe je hier enorme stappen mee kan maken
  • Mijn overtuiging over het ontwikkelen van competenties en waarom je juist moet kijken wanneer iemand in zijn kracht staat
  • Een praktijkvoorbeeld van een tekstschrijver die met simpele marketingacties meer klanten krijgt door nog juist meer bezig te zijn met expertise
  • Wat er gebeurde met mijn bedrijven toen ik ze verkocht had
  • Waarom je juist ‘emotioneel’ klaar moet zijn met je bedrijf als je het wil verkopen
  • Wat voor huiswerk je moet doen als jij je bedrijven wilt verkopen
  • Wat ik deed om mijn wensen ingewilligd te krijgen in het onderhandelingsproces😉
  • Waarom zorg om mijn medewerkers een belangrijk onderdeel was van het verkoopproces
  • Op welke manier ik mijn andere bedrijf heeft verkocht en waarom dit best binnen een maand kan

En tot slot….

  • Een waardevolle tip voor alle pre startende en reeds gestarte ondernemers die je tot denken aanzet en alles voor je kan veranderen.

Luister het interview hier!


Veel luisterplezier!